woensdag 23 januari 2013


Mijn Mobieltje

Ik weet dat het me bekend is
dat er een telefoon bestaat
die draadloos vanaf de aarde
rechtstreeks ten hemel gaat.
 
Want als ik stil m’n handen vouw
dan gaat in de hemel de bel
en kan ik “denkend” praten
God hoort m’n stem toch wel.

Altijd weer valt het mij op:
de lijn is altijd vrij.
En sorry, verkeerd verbonden
is er in het huis van God niet bij.

Hij wil altijd naar me luisteren
en zegt nooit: Maak het kort
Hij blijft wel aan het toestel
totdat ik m’n hart hebt uitgestort.

Misschien is door niet-geloven
de verbinding stuk gegaan,
of heb ik m’n hemelmobieltjel
ergens verloren laten gaan.

En toch: als een vader die met z’n kind praat
zo luistert hij met open oor
Ik weet: hij wil voor mij het beste
daar is Hij Vader voor.

Controleer maar eens je toestel
en maak het storingsvrij
je Vader zal blij opnemen en zeggen:
Eindelijk! Jij bent het! Jij..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten